بهترین روغن های مصرفی کدامند ؟

برای پخت و پز روغن جامد بهتر است یا مایع ؟
طبیعتاً روغن مایع به دلیل چربیهای غیراشباعی که دارد بهترین گزینه برای پخت و پز محسوب میشود و روغن نباتی جامد به دلیل داشتن چربیهای اشباع شده در مقایسه با روغن خوراکی مایع سبب مسدود شدن عروق میشود و خطر حملات قلبی را بالاتر میبرد.

آیا روغن هسته انگور برای پخت و پز مناسب هست؟

روغن هسته انگور حاوی اسیدهای چرب با یک باند دوگانه است و به روغن زیتون شباهت زیادی دارد. روغن هسته انگور با توجه به مقاومتش در برابر اکسیداسیون برای مصارف خوراکی و پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر، روغن هسته انگور مادهای به نام رزوراترول دارد که یکی از پلیفنولهای بسیار قوی و با اهمیت در رژیم غذایی است و میتواند از بسیاری بیماریها از جمله بیماریهای چشمی، قلبی، کلیه و دیابت پیشگیری کند.مهمترین ویژگی هسته انگور، خاصیت بالقوه آنتیاکسیدانی موجود در آن است، به طوری که خاصیت آنتیاکسیدانی آن چندین برابر ویتامین C و ویتامین E که آنتیاکسیدانهای بالقوه هستند، در نظر گرفته میشود.

عادات غذایی خود را تغییر دهید

آهسته بخورید و خوب بجوید. ممکن است این کار در ابتدا خستهکننده باشد یا آن را فراموش کنید اما کمکم عادت میکنید. آهسته خوردن یکی از رموز کاهش وزن و تناسب اندام است . از صحبت کردن، مطالعه، فکر کردن به امور روزمره، تماشای تلویزیون و... انجام هر کاری حین خوردن خودداری کنید. اجازه دهید مغز فقط به آنچه میخورید، فکر کند. فضای نهار خوری خانه ی خود را دور از تلویزیون تعبیه کنید .

رژیم غذایی در دوران سالمندی

دریافت مکمل های حاوی ریز مغذی ها، به ویژه در گروه سنی های بالاتر حائز اهمیت است زیرا سالمندان کم غذا هستند و قدرت جذب ریز مغذی ها از مواد غذایی مصرفی در آن ها کاهش می یابد. علاوه بر این در افراد مسن حتی کمبود های خفیف ریز مغذی ها مثل ویتامین B6 ویتامین E و روی سبب تضعیف سیستم ایمنی می شود.کمبود ویتامین B12 و تیامین در این گروه سنی شایع استو سبب ضعف حافظه و قدرت تمرکز می شود. افزایش دریافت آنتی اکسیدان ها با استفاده از مکمل های ریز مغذی ها همراه با یک رژیم غذایی متعادل می تواند به حفظ سلامت فرد در برابر بیماری های قلبی آرتریت پوکی استخوان و آب مروارید کمک کند.