کبد چرب زنگ خطری برای کاهش قند خون

در تحقیق اخیر محققین دانشگاه پنسیلوانیا دریافتند که موشهای فاقد آنزیم HDAC3‪(histone deacetylase 3)‬دارای کبد چرب هستند اما مقدار قند خون آنها پایین است درنتیجه به اختلال تحمل گلوکز ومقاومت به انسولین دو مشخصه ی اصلی دیابت مبتلا نمی شوند.

مقاومت به انسولین زمانی حادث می شود که بدن وظیفه خود را در پایین آوردن قندخون به خوبی انجام نمی دهد.

اکثر بیماران چاق ومبتلا به دیابت نوع ۲ دارای کبد چرب هستند، عقیده بر این است که کبد در یک چرخه ی معیوب سبب ایجاد مقاومت به انسولین و دیابت می شود.

سبزیجات و کاهش وزن

لاغری روش های بسیاری دارد که برخی از انها بسیار سخت هستند. اما نگران نباشید، در این مقاله می خواهیم سبزی هایی را به شما معرفی کنیم که به سرعت می توانند شما را لاغر کنند.

 با این سبزیجات سریع لاغر شوید

اغلب افراد وقتی اقدام به گرفتن رژیم می‌کنند، روزهای اول شاهد نتیجه‌ سریع خواهند بود اما بعد از مدتی روند لاغری متوقف می‌شود و از آن رژیم دلزده می‌شوند. مخصوصا رژیم‌های تک بعدی که فقط از یک ماده‌ی غذایی برای هر روز استفاده می‌شود.
 اما باید بدانید که بهترین نوع رژیم غذایی آن است که از تمام گروه‌های غذایی به اندازه‌ی نیاز بدن مصرف شود که در این میان سهم سبزیجات بسیار قابل توجه است، بعد از گروه نان و غلات سبزیجات بیشترین نیاز بدن به انرژی و غذا را تامین می‌کنند و باید روزانه ۲-۵ واحد از آن مصرف شود.

 

رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم غذایی سالم، رژیمی است که به حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. رژیم غذایی سالم مواد مغذی لازم، مایعات کافی، آمینو اسید و اسیدهای چرب لازم، ویتامین ها و مواد معدنی کافی و همچنین کالری لازم را برای بدن فراهم آورد. رژیم غذایی سالم نیازهای اساسی بدن را بدون اینکه شما را دچار اضافه وزن و بیماری کند، برای شما فراهم می‌کند. همچنین رژیم غذایی سالم به همراه ورزش می‌تواند خطر ابتلا به بیماریهایی از جمله چاقی، بیماریهای قلبی، دیابت نوع ۲، فشارخون بالا و سرطان را در شما کاهش دهد. برخلاف آنچه خیلی از افراد تصور می‌کنند، داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند بسیار ساده و آسان باشد.
رژیم غذایی سالم
اساس و پایه رژیم غذایی سالم

برای لاغری تغذیه پس از ورزش را جدی بگیرید

داریوش زارع مربی و داور بین‌المللی بدنسازی به  خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از ارکان اصلی و مهم در تمرینات تغذیه قبل و پس از تمرین است که در نتیجه‌گیری از ورزش و رسیدن به اهداف ورزش بسیار موثر است و در صورتیکه تغذیه صحیح و مناسب نباشد فرد در رسیدن به هدفی که از ورزش کردن دنبال می‌کند، باز خواهد ماند.

بهتر است که کربوهیدرات‌ها، پروتئین، ویتامین‌ها املاح معدنی و آمینواسیدها را که غذای عضله است را باید به عضلات برسانیم.

مبحث تغذیه صحیح قبل و بعد از ورزش به هیچ عنوان فقط شامل ورزشکاران حرفه‌ای نیست و تمامی افراد که با اهداف مختلف ورزش می‌کنند باید به تغذیه خود اهمیت بدهند. جالب است بدانید که حتی افرادی که با هدف لاغری و کاهش وزن هم ورزش می‌کنند باید بلافاصله پس از تمرین تغذیه خود را شروع کنند، تا در رسیدن به هدف خود موفق باشند.