خوشبختانه، با راهکارهای ساده میتوان بر خوردن شیرینی غلبه کرد؛ اگرچه این راهکارها در عین سادگی برای افراد وابسته میتواند بسیار سخت باشد. اولین قدم برای غلبه بر میل و هوس خوردن شیرینی ها، دور کردن تمامی تنقلات و شیرینی ها از خانه است. هیچ نوع شیرینی نخرید و حتی هنگام خرید کردن نیز، از غرفه های فروش شیرینی ها دیدن نکنید.

بعد از خلاص شدن از شر تمامی تنقلات که حتی شامل آرد سفید، برنج سفید و آبمیوه های غیرطبیعی نیز میشود، حال نوبت آن است که رژیم غذایی خود را تغییر دهید و سبزیجات، میوه ها، محصولات لبنی، گوشت بدون چربی، ماهی، تخم مرغ، آجیل و دیگر مواد غذایی طبیعی را جایگزین آنها کنید. پس از چند روز قطع مصرف شیرینی ها و جایگزینی میوه ها و سبزیجات، حتی به تدریج میوه ها به نظرتان شیرین تر میرسند.

در صبحانه خود پروتئین کافی مصرف کنید
مطمئن باشید که خوردن پروتئین به عنوان صبحانه، شما را سیر میکند. تخم مرغ و دیگر پروتئینها دیرهضم هستند و با ماندگاری بیشتر در معده قندخون را ثابت نگه داشته و هوس خوردن تنقلات را در طی روز کاهش میدهند.همچنین ورزش روشی مناسب برای غلبه بر وابستگیهای شدید است و نه تنها موجب سلامت فیزیکی بدن میشود، بلکه به لحاظ ذهنی نیز شما را تقویت میکند و با ذهن و بدنی قوی، راحت میتوانید بر هوس خوردن شیرینی ها غلبه کنید.

بهتر است مقادیر زیادی آب بنوشید و از نوشیدن نوشابه، آبمیوه، نوشابه های انرژی زا و غیره خودداری کنید که همگی آنها حاوی قند هستند و ولع شما را برای مصرف شیرینی بیشتر میکنند. گاه احساس تشنگی و گرسنگی با یکدیگر اشتباه گرفته میشوند!خواب کافی را فراموش نکنید زیرا مطالعات نشان میدهند افرادی که کمتر از شش ساعت در شبانه روز میخوابند، بیشتر در معرض ابتلا به مصرف بیش از حد قند قرار دارند. احساس خستگی بیشتر با مصرف قند بیشتر ارتباط مستقیم دارد.

همیشه محصولات عاری از قند که کلمه بدون قند روی آن درج شده باشد، خریداری کنید. در هنگام خرید به برچسب مواد غذایی دقت کنید. بسیاری از تولیدکنندگان از درج کلمه قند و یا شکر بر روی محصول خودداری کرده و نام هایی همچون ذرت فروکتوز، سوکروز، دکستروز، مالتوز، لاکتوز و یا ملاس را درج میکنند که در واقع تمامی اینها همان محصولات حاوی شکر با نام دیگر هستند. غلبه بر هوس خوردن شیرینی بسیار دشوار است؛ اما این بدان معنا نیست که شما باید برای همیشه به قند اعتیاد داشته باشید. برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی باید از گام های کوچک آغاز کرد و به تدریج از پاداش زندگی سالم در آینده بهره مند شد.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

pezeshkonline

دریافت رژیم غذایی